سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش ASP.NET MVC 4 -- قسمت دوم

ارسال  شده توسط  زینب موسی در 92/4/11 2:0 عصر

بسم الله الحق

افزودن یک کنترلر:

MVC   یک الگوی برنامه نویسی برای نوشتن برنامه هایی با یک معماری عالی است که به راحتی تست می شوند . برنامه های بر پایه mvc شما مل موارد زیر هستند :

Model: کلاس هایی هستتند که داده های مورد نیاز برنامه را تامین می کنند و با اعمال منطق اعتبار سنجی رول های بیزینیس را مجبور به کار با داده های معتبر می نمایند .

VIEW : فایل های قالبی هستند که برنامه با استفاده از آنها به صورت پویا کد HTML تولید می کند

CONTROLLERS: کلاس هایی هستند که درخواست های رسیده از مرورگر را با داده های مرتبط در لایه مندل هماهنگ کرده و سپس برای لایه view معین می کنند با چه ظاهری پاسخ را در مرورگر نمایش دهند .

ما تمام این مفاهیم را در این سری آموزش ها به کار خواهیم برد و به شما نشان خواهیم داد که چگونه از این مفاهیم برای خلق یک اپلیکیشن کامل استفاده نمایید . ادامه مطلب...

آموزش ASP.NET MVC 4 -- قسمت دوم (بخش تکمیلی)

ارسال  شده توسط  زینب موسی در 92/4/11 2:0 عصر

حالا برنامه را کمی تغییر می دهیم . سعیمی کنیم تعدادی پارامتر را از آدرس url خود بخوانیم . برای این کار کتد welcome را به گونه ای تغییر می دهیم که دو پارامتر را از url  بخواند پس کد متد welcome  را به صورت زیر تغییر دهید .دقت کنید که در این کد از خاصیت پارامتر های اختیاری C#  استفاده کرده ایم تا نشان دهیم که متغیر numTime در صورت تعیین نشدن مقدار ، مقدار 1 را بگیرد . ادامه مطلب...

آموزش ASP.NET MVC 4 -- قسمت اول

ارسال  شده توسط  زینب موسی در 92/4/3 12:0 عصر

بسم الله الحق

Mvc یک تحول جدی  در تکنولوژی های چند لایه  برنامه نویسی است که مثل بسیاری از تکنولوژی های مشابه ابتدا در زبان های ساده تری مثل php و python به کار رفت و بعد از کسب موفقیت به مهمترین ابزار برنامه نویسی مایکروسافت (که همان ویژوال استدیو باشد) راه پیدا کرد. اینکه mvc چیست و به چه دردی می خورد و چرا باید به سراغش برویم ، مطالبی است که آنقدر مقاله در بابش به فارسی و انگلیسی نوشته اند  که نیازی به طولانی تر کردن بحث در اینجا نیست . به کمک گوگل می توانید اطلاعات جامع و کاملی در این مورد  بدست آورید . این سلسله مطالب  که در 9 قسمت ارائه می شود بیشتر برای کسانی است که عزم خود را جزم کرده اند  تا به یک برنامه نویس حرفه ایASP.NE T  MVC  تبدیل شوند . همینجا باید متذکر شوم که مطالب این بخش از یک سلسله مقاله انگلیسی  در این باب گرفته شده است  که امیدوارم ترجمه این مطالب سرعت خواننده را برای یادگیری mvc بالاتر ببرد.

پیشنهاد:
با توجه به اینکه این مقالات در زمینه آموزش mvc 4  است پیشنهاد می کنم یکبار برای همیشه ویژوال استدیو 2012 را نصب کنید و با خیالی راحت بدون دغدغه ی اجرا گرفتن از برنامه و نصب و عزل نرم افزار های اضافی به یادگیری بپردازید .

 قراره چکارکنیم ؟
در این آموزش ها ما روی یک برنامه مدیریت آرشیو فیلم کار می کنیم . قدم به قدم جلو میرویم و برنامه  را توسعه میدهیم .این برنامه  شامل قابلیت های ساخت ، ویرایش ، جستجو  مرتب کردن لیست فیلم های ویدیویی با استفاده از دیتا بیس است .

ادامه مطلب...