بسم الله الرحمن الرحیم

درباره این کتاب :

به بسته ی آموزشی گواهی نامه NETWORK+  خوش آمدید . این بسته آموزشی مفاهیم اولیه computer networking  را معرفی می کند . این بسته  برای آماده سازی شما جهت دریافت گواهی نامه network+   که توسط COMPTIA ارائه می گردد، طراحی شده است .برنامه این گواهی نامه تکنولوژی هایی را که غالبا شبکه های امروزی مورد استفاده قرار می دهند ، در بر می گیرد. این گواهی نامه نشان دهنده میزان دانش متخصصین شبکه است.
قبول شدن در امتحان این گواهی نامه به مثابه آن است که شما تمام دانش های لازم جهت کار حرفه ای در شبکه ها را دارا هستید.با این حال این کتاب فقط برای گذراندن امتحان نیست و درسهای فصول کتاب به گونه ای طراحی شده است که دانش لازم جهت کار در محیط های واقعی را به شما بدهد.
هر فصل کتاب به تعدادی درس تقسیم شده است .در هر درس بخش های کار گاهی گنجانده شده است تا بتوانید جزییات مفاهیم مطروحه را تمرین کنید و بر اثر این تمرینات به درک کافی از مفاهیم دست پیدا کنید در پایان هر فصل خلاصه ای از موضوعات مطرح شده آمده است . همچنین مجموعه ای  از سوالات مربوط به آن بخش تهیه شده که بوسیله آنها می توانید میزان یادگیری خود را بسنجید .


فصل اول

در باره این فصل :
این فصل قوانین اولیه و چارچوب های معماری ارتباطات شبکه را معرفی می نماید . این مفاهیم و چارچوب ها در سایر بخش های کتاب به همان اندازه که مکررا در دنیا واقعی مورد استفاده قرار می گیرند ، تکرار می شوند . حتی اگر قصد دارید برخی از فصول کتاب را نخوانده رها کنید خواندن این فصل الزامی است و تسلط به مفاهیم آن بسیار ضروری می باشد زیرا هم در امتحان و هم در عرصه کاری به این مفاهیم به کرات نیاز پیدا خواهید کرد
 درس اول ارتباطات شبکه ::
 این فصل پایه های سازنده ارتباطات شبکه ای  و برخی چارچوب های استفاده شده در جهت تولید داده را معرفی می کند .انواع مختلفی از داده های شبکه وجود دارد . این داده ها در تمام شبکه ها مورد استفاده قرار می گیرند . از شبکه های بزرگ مربوط به سازمان ها گرفته تا دو کامپیتور خانگی که به هم متصل شده باشند.بسیاری از این قوانین در تمام شبکه ها صرف نظر از سایز و پیچیدگی شبکه مورد استفاده قرار می گیرند .

<** ادامه مطلب... **>

بعد از این درس شما باید قادر باشید :

  • کلیه سرویس های تولید شده توسط پروتکل های شبکه را نام ببرید .
  • توضیح دهید که چگونه پروتکل ها بین کامپیوتر ها ارتباط بر قرار می کنند .
  • شبکه های را از LAN   WANتشخیص دهید .
  • تفاوت میان BaseBAND  و BroadBand را درک نمایید .
  • ویژگی های شبکه های PACKET-SWICHING  را از شبکه های Circuit-Swiching شناسایی کنید.
  • ارتباطات Full-Dublex و half-dublex   را درک نمایید
  • بخش های اساسی و backBoun  یک شبکه سازمانی بزرگ را توضیح دهید.
  • شبکه های server-based را از شبکه های نظیر به نظیر تشخیص دهید

تخمین زمان مطالعه این درس : 30 دقیقه.

وقتی شما دو یا چند رایانه را به هم وصل می کنید به گونه ای که این رایانه ها با یکدیگر ارتباط بر قرار کنند ، شما یک شبکه داده ساخته اید .فرقی نمی کند که برای ارتباط رایانه ها از چه وسیله ای استفاده کرده باشید ؛یک کابل مسی ، تکنولوژی های بدون سیم مثل فراقرمز و امواج رادیویی و یا حتی مودم و خطوط تلفن . تکنولوژی ای که برای ارتباط بین رایانه ها مورد استفاده قرار می گیرد صرفنظر از نوع و شکل ، عموما network medium نامیده می شود .
با توجه به اینکه کابل های مسی به عنوان عمومی ترین وسیله ارتباطی رایانه ها مورد استفاده قرار می گیرد غالبا   تمام network medium ها را کابل شبکه می نامند .

ادامه دارد ...

-----------------------------------------------
پ.ن : این مطلب از وبلاگ سابق اینجانب به این وبلاگ منتقل شده است