بسم الله الرحمن الرحیم

امروزه بیشتر رویکرد برنامه نویسان ایرانی بخصوص در زمینه وب متوجه محصولات مایکروسافت می باشد . این امر می تواند دلایل متعددی را شامل شود که بررسی آن مقاله ای جدا از این بحث را می طلبد. اما شاید بتوان گفت مهمترین دلیل این امر نبود منابع آموزشی کافی در مورد سایر فناوری ها و زبان های برنامه نویسی بخصوص به زبان فارسی باشد .
البته در مسیر توسعه جامعه نرافزاری کشور و بحث های امنیتی پیشرو مسلما این وضعیت وضعیت مطلوبی نیست . لذا تهیه بستر مناسب جهت کاربرد زبان های دیگر در بخش تخصصی و کاربردی برنامه نویسی بسیار ضروری به نظر می رسد .یکی از اهداف راه اندازی این وبلاگ معرفی و آموزش سایر زبان هاست.
یکی از این زبان های قوی و بسیار ژرکاربرد زبان جاوا است . در این بخش سعی دارم تا در حد مقدور به آموزش این زبان و تکنولوی J2EE بپردازم .


برای شروع بخش هایی از کتاب  J2EE Tutorial تهیه شده تسط شرکت  SUN را انتخاب کرده ام که امیدوارم مورد استفاده علاقه مندان به این زبان قرار بگیرد :

• آموزش J2EE :

 یک نگاه کلی :
  امروزه بیشتر برنامه نویسان به دلیل گستردگی سرعت انتقال ، امنیت و اعتبار تکنولوژی های سرور ساید به سمت برنامه نویسی اپلیکیشن های تراکنشی توزیع شده تمایل پیدا کرده اند.
اگر شما هم یکی از برنامه نویسان این محیط باشید حتما می دانید که سرعت انتقال و نوع در خواست های دنیای تجارت الکترونیک و فناوری اطلاعات باعث تولید نرم افزار هایی شده است که با کمترین هزینه ، بیشترین سرعت و کمترین منابع نسبت به سابق طراحی و تولید می شوند .

با کاهش هزینه ها و فشرده سازی زمان طراحی و توسعه پروژه های enterprice application  ، تکنولوژی J2EE  جهت طراحی ، توسعه ، اسمبل کردن و کاربری ، یک روش مبتنی بر کامپوننت ارائه می کند .

پلت فرم J2EE  یک مدل چند لایه ی اپلیکیشن توزیع شده را فراهم می کند .توانایی ای برای استفاده مجدد از کامپوننت ها ، انتقال اکترونیکی اطلاعات بر پایه XML ، یک مدل یکپارچه امنیتی و کنترل معاملات انعطاف پذیر .
با استفاده از این تکنولوژی علاوه بر این که قادر خواهید بود راه حل های ابدعی متناسب با سرعت بازار کنونی ، به مشتری ارائه دهید ، solution  شما به API فروشنده (یعنی خود شما ) گره نخورده است و می تواند مستقل از آن در هر بستری اجرا شود  . در این تکنولوژی مشتری و فروشنده هر دو در انتخاب کامپوننت و محصولات مورد نیاز خود از  آزادی عمل قابل توجهی برخوردار هستند .
در این آموزش سعی بر آن است که ازطریق مثال های متعدد، ویژگی ها و توانایی کاربری بسته توسعه نرم افزار J2EE  یعنی  (sdk) ،  تعریف و بررسی شود .
خواه شما یک برنامه نویس مبتدی باشید یا کار کشته ، از خلال این مثال های متعدد و متن موجود به اطلاعات ارزشمندی در جهت ساختن enterprice solution  های حرفه ای دست پیدا خواهید کرد .
اگر شما در J2EE تازه کار هستید فصل مناسبی را بر شروع انتخاب کرده اید ...

ادامه دارد ...

-----------------------------------------------------------------------------------------------
پ.ن : این مطلب از وبلاگ سابق اینجانب به این وبلاگ منتقل شده است